A tükörtábla-terápia egy fejlesztőpedagógiai módszer, mely elsősorban diszgráfiás (írászavar, írás- és helyesíráskészség zavar) és diszlexiás (olvasási zavar) gyermekek fejlesztésére alkalmas.
A módszer lényege, hogy a gyermek két keze a tükörtáblának köszönhetően szinkronmozgásban dolgozik, miközben a jobb szem csak a jobb kezet, a bal szem pedig csak a bal kezet látja. Ennek köszönhetően kialakul a domináns kéz és szem összerendezése, mindez természetesen játékos formában megvalósulva. A módszer segít olvasászavar esetén is, elsősorban akkor, amikor a gyermek vizuális észlelése nem működik megfelelően, azaz abban az esetben, amikor ez az észlelési zavar okozza a betűtévesztéseket, szótorzításokat.
A terápia egyes elemei már az iskolakezdés előtt is beépíthető a nagycsoportos óvodások foglalkozásainál, de természetesen bármely életkorban segíthet a fenti problémák fennállása esetén. Figyelemzavar esetén is eredményes lehet a módszer, hiszen a két kézzel végzett tevékenység leköti és megnyugtatja az izgő-mozgó gyermekeket.
Ha az alábbi tünetek óvodáskorú gyermekünk esetén felmerülnek, érdemes elkezdeni a terápiát:
- megkésett beszédfejlődés
- makacs artikulációs problémák
- óvodai beilleszkedési gondok
- mozgás-ügyetlenség
- elhúzódó kezesség-választás
- kétkezesség
- a rajzolás hárítása
Amennyiben felkeltette érdeklődéseteket a terápia, olvassátok el a módszer kifejlesztője, Lesóné Kónya Mónika Tükörtábla-terápia című könyvét, illetve látogassátok meg a www.tukorterapia.hu weboldalt, hiszen itt rengeteg információt is megtalálhattok a módszerről.